Pagina's

zaterdag 2 mei 2015

Aardappel met rode ui, rozemarijn en knoflook

In Rotterdam bezoek ik met enige regelmaat de 'Groene Passage' aan de Mariniersweg. Het is een verzameling winkels met biologische producten. Jje kunt er ook vegetarisch eten, bij het restaurant 'Spirit', en er zijn allerlei cursussen te volgen, voor de geest en voor het lichaam, maar die laat ik voor wat ze zijn.

Ik ben echt toe aan een uitje en ga per trein met mijn laatste vrije keuzedagkaartje om eerst te genieten van een cappuccino met sojamelk  waarna ik aan het rijkelijk voorziene buffet een  keuze maak uit de talrijke gerechten die door de creatieve koks worden bereid.
Het bord wordt met inhoud bij de kassa gewogen, men betaalt dus naar het gewicht. Ik eet met smaak van gefrituurde groenten, een schep eisalade, een soort bitterbal van kikkererwten en nog meer probeersels waarvan ik de naam alweer ben vergeten. De prijs valt mee, 12,50.
Soms zakt het elan om zelf te koken een beetje in. Je hebt nu eenmaal van die dagen. Maar na een bezoekje aan de 'Spirit' is er weer inspiratie. Zo ontstaan de couscous van eergisteren en de schotel van vandaag.

Ik gebruik bij voorkeur een braadslee. Partjes aardappelen in de schil, een paar rode uien grof gehakt, 5 teentjes knoflook en rozemarijn met 2 eetlepels olijfolie goed omscheppen, waarna het geheel op 200 graden een uurtje in de oven gaat. Erbij een salade bestaande uit tomatenplakjes, rucolasla en geitenkaas, de dressing bestaat uit olijfolie extra vierge en balsamico azijn. Wat zwarte peper uit de molen eroverheen en smullen maar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten